Veelgestelde vragen

• 1. Waarom zou u de LMS steunen?
    Door uw financiële steun maakt u het de Lenderink-Maters Stichting mogelijk om kinderen die aan jeugddiabetes lijden te verrassen met een kado.

• 2. Ik heb geen diabetes, waarom zou ik dan donateur worden?
    Misschien heeft iemand in uw familie of vriendenkring jeugddiabetes, een mooie gelegenheid om deze jeugdige patiënt aan te melden en tevens zelf donateur te worden.

• 3. Houdt de LMS collectes?
    Nee, wij houden geen huis aan huis collectes.

• 4. Ontvangt de LMS overheidssubsidie?
    Nee, de stichting ontvangt geen overheidssubsidie en is volledig aangewezen op giften en donaties.

• 5. Notarieel schenken?
    Men kan schenken via een notariële akte. Dit is een periodieke schenking van minimaal 5 jaar. Hierbij schenkt men een vast bedrag van minimaal € 150,00.
    Het voordeel is dat deze giften dan fiscaal volledig aftrekbaar zijn. U heeft dan niet te maken met een drempel van 1% van het belastbaar inkomen.